Op Sett Gent 2022 toont KA Keerbergen hoe immersieve technologieën als AR en VR didactisch kunnen worden ingebed in het bestaande curriculum. Dat wordt geïllustreerd door 5 leerzones: instructie, verdieping, VR, AR, werkplek. Er is een duidelijke opbouw, maar sommige afhankelijk van de leerling of het leerdoel kunnen sommige zones een andere plaats krijgen.
Vanuit Thomas More werken we mee aan de uitwerking van dit didactisch model. We baseren ons in eerste instantie op de taxonomie van Bloom en geven aan waar de kansen van elke leerzone liggen. We vullen dat aan met resultaten vanuit ons onderzoek naar de implementatievoorwaarden voor VR in secundair onderwijs. We konden heel wat inzichten uit ons onderzoek vertalen naar didactische richtlijnen.
Deze installatie illustreert perfect hoe de synergie tussen onderzoek en werkveld tot straffe resultaten kan leiden met een concrete impact op het werkveld. En daar gaat het om in praktijkgericht onderwijsonderzoek: hoe kunnen we ons onderwijs helpen versterken vanuit wetenschappelijke inzichten.
Kijk zeker eens naar de vele materialen die je op deze portaalstite vindt! Heb je een vraag of een idee, laat het ons dan zeker weten via de contactpagina.
of surf naar https://sites.google.com/technischatheneumkeerbergen.be/sett2022vrarblend/home